Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Konferencia-előadások

 
2013
•  2013. január 24-26. “The Impact of Richard Strauss on the Opera Adaptation of A Streetcar named Desire by Tennessee Williams.” HUSSE 11. Conference. Eötvös Loránd Univeristy of Sciences. Session named “Music and Drama” on 25th Jan. 2013. 8.30-10.00
 
 
 
2012

  “A Streetcar Sung: Adapting Tennessee Williams’ Play on the Opera Stage.” “Transform’d and weaken’d”? – Adaptations of/from/about Dramatic Texts. HUSSDE/4. Piliscsaba, Pázmány Péter Katolikus Egyetem. 2012. szeptember 14–15. 14.30-16.00

 

  Az álidentitás állelepleződése Rakovszky Zsuzsa VS című áltörténelmi regényében. Comenius Egyetem, Pozsony - Magyar Nyelv és Irodalom Tanszék. HAMIS(ÍTATLAN) IRODALOM – (Konferencia az irodalmi hamisításról) 2012. október 18. 17. 40–18.00

 

 

 2011

•  Az angol kultúra hatása Konsztandinos Petrosz Kavafisz költészetére. [The Effect of English Culture on the Poetry of Constantine Cavafy] 125 éves az angol szak az Eötvös Loránd Tudományegyetemen [125 Years of English at Eötvös Loránd University]. ELTE [Eötvös Loránd University] Budapest, 2011. november 10.

 

 

2009

The Tennessee Williams Literary and Theatre Criticism in Hungary. Bratislava, Szlovák Köztársaság. Univerzita Komenského. (Comenius Egyetem) 2009. nov. 13.

Az amerikai dráma queer olvasatai Magyarországon. Magyar Athenas előadássorozat. Nitra, Szlovák Köztársaság. Nitra Univerzita. 2009. nov. 12.

 

   

2007

A posztmodern drámaesztétika egyik lehetséges kutatási útja egy „modern” amerikai szerzőnél: A szubjektumalkotás mint az identitás laboratóriuma Tennessee Williams kései drámáiban. Szubjektumelméleti szekció. Az angol helyzete Magyarországon. ELTE, Budapest, 2007. nov. 17.

 

• Anti-mimetic Meta-dramas in Tennessee Williams’s Late Dramaturgy. HUSSE 8, Szeged, Szegedi Tudományegyetem. 2007. január 24.

 

  

2005

Anti-Mimetic Metaplays: Dramaturgical Change in Tennessee Williams’s Later Plays. Insights into the Dynamics of the English Language, Literature, and Culture. Prešov, Slovak Republic, Prešov University. 2005. Szept. 12.

The Use of Poetry in Tennessee Williams’ Dramatic Art. HUSSE 7, Veszprém, Veszprémi Egyetem. 2005. január  28.

 

   

2004

West Meets East: Parallels in Chekhov’s and Tennessee Williams’ Dramaturgy Concerning ‘Otherness.’ HAAS Conference, Budapest, Eötvös Loránd Tudományegyetem. 2004. nov. 25.

The Limits of the Chekhovian Ideal in Tennessee Williams’ Contradictory World. A Comparative Analysis of The Sea Gull and The Notebook of Trigorin. Conference of HUSSDE/2: Now You See It, Now You Don’t: Hiding and Revealing in Text and Performance. Piliscsaba, 2004. május 28.

 

   

2003

Szexuális zaklatás, nyelvhasználat és a politikai korrektség összefüggései David Mamet Oleana című drámájában. Erőszak és társadalmi nem. Budapesti Közgazdaságtudományi és Államigazgatási Egyetem, Budapest, 2003. okt. 28.

Ideas of Zen Buddhism in the Works of J. D. Salinger. HAAS Conference, Budapest, Eötvös Loránd Tudományegyetem. 2003. márc. 6.

 

 

2002

A meleg kultúra és identitás kölcsönhatásai. Nő és férfi – férfi és nő. Budapesti Közgazdaságtudományi és Államigazgatási Egyetem, Budapest, 2002. nov. 23.

 www.

A vágy ökonómiája: A társadalmi nemek és szexualitások konstrukciói Tennessee Williams Macska a forró bádogtetőn című drámájában. Nő és férfi – férfi és nő. Budapesti Közgazdaságtudományi és Államigazgatási Egyetem, Budapest, 2002. nov. 22.